Najczęściej czytane artykuły
Dostęp do informacji publicznej
Procedury dostępu
Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny, składający się z ujednoliconego systemu stron w sieci informatycznej. BIP został stworzony w celu powszedniego udostępnienia informacji publicznej.
Portal BIP ma za zadanie:
- służyć wszystkim zainteresowanym zapewniając im łatwy dostęp do ważnych informacji publicznych,
- udostępnić podmiotom zobowiązanym do tworzenia własnych stron BIP zbiór informacji, dotyczących Biuletynu Informacji Publicznej oraz sugerowanych rozwiązań praktycznego podejścia do realizacji Ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6.09.2001r. (Dz U nr 112 poz. 1198)
Dostęp do informacji publicznych zawartych w biuletynie jest możliwy poprzez stronę główną Biuletynu, według menu podmiotowego lub poprzez podmiotowe strony Biuletynu.
Zasady dostępu do informacji publicznej
Zasady dostępu do informacji publicznej reguluje ustawa z 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej(Dz. U. z 2001r. nr 112 poz. 1198). Załącznik do ustawy z 26.10.2016
- Informacja publiczna udostępniana jest przede wszystkim poprzez publikację w biuletynie Informacji Publicznej BIP
- Informacja, która nie została udostępniona na wniosek zainteresowanego z zastosowaniem następujących zasad:
- informacja publiczna jest udostępniana po zaopiniowaniu przez dyrektora placówki
- udostępnienie informacji następuje nie później niż w terminie 14 dni od złożenia wniosku
- jeżeli informacja nie może być udostępniona w wyznaczonym terminie wnioskodawca zostaje poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi,
- udostępnienie informacji następuje w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem chyba, że jest to niemożliwe,
- udostępnienie treści dokumentów za pośrednictwem poczty elektronicznej jest bezpłatne; za udostępnienie treści dokumentu w formie papierowej pobiera się opłatę równoważącą poniesione koszty.
Sposoby uzyskania informacji publicznej
Wniosek o udzielenie informacji publicznej można złożyć:
- osobiście w sekretariacie szkoły
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres zsoms@smsraciborz.pl
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres:
Zespół Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego
ul. Kozielska 19,
47-400 Racibórz